Menikmati cinta ... :D

 
 
Hye..! camne harini?? rasa hebat tak?? erm.. kalau rasa macam tu..alhamdulilah..:) biey nak tanye ni..
Pernah bercinta? Salah ke bercinta ? tak salah , cinta tak salah. Bercinta pun tak salah .Dan namanya manusia , memang perlu berkasih sayang . Natijahnya daripada berkasih sayang, cinta lah.
 
Jadi,tak salah bercinta tu. yang salah,korang rosakkan cinta dengan bermacam perkara yang tak boleh. bukan saja tak boleh dari sudut adat, tapi dari sudut agama lebih-lebih lagi. lebih salah jika korang memebuayakan diri,kalau lelakilah. kalau perempuan pula, merelakan diri dibuayakan oleh sang buaya tu tadi.
 
Apa maksudnya? maksudnya, jangan bercinta kalau belum betul-betul. sanggup untuk untuk berkasih sayang dan jangan bercinta selagi belum untuk menyayangi seseorang dengan jujur,maknanya korang tak rosakkan orang tu dengan perlakuan yang salah..faham??
 
Jangan rosakkan hati orang dan jangan tabur cinta sana-sini. Banya bukan main, tapi satu pun tak ada yang jujur. Ini salah! Harini korang rosakkan hati orang,esok orang rosakkan hati korang pulak? ape kes???
.
Hidupkan berputar-putar ,tak selamanya macam ni an ta selamanya macam tu. Macam mana kita buat orang hari ni , satu hari kita akan dapat pula. kadang-kadang lebih dahsyat lagi. ini sifir kehidupan.Sayangilah orang yang korang sayang itu dengan jujur, tulus dari lubuk hati dan sentiasa ingat dia tu istimewa. Bila korang ingat macam ni, biasanya korang akan sentiasa berusaha untuk memperbaikinya dan bukan merosakkannya. Cinta kalau banyak  masalah ni tinggalkanlah dan bina engan orang lain pula. Mungkin dengan orang lain lebih menjadi. Cinta untuk dinikmati, bukan untuk ditangisi.
 
"Sayangilah orang yang anda sayang itu dengan jujur,tulus dari lubuk hati dan sentiasa ingat dia tu istimewa"


terima kasih comel baca (._.*) blog ni

No comments:

Post a Comment