jom belajar privasi dan syarat perkhidmatan google

 

Peraturan pertama, pastikan korang mempelajari Terma Perkhidmatan Google (Term of service),  Dasar privasi (privacy) dan Dasar Kandungan Google (content polisi) sebelum melangkah jauh menikmati perkhidmatan yang ditawarkan Blogger.com

- Syarat Perkhidmatan Google : Terma dan syarat perkhidmatan umum Google ( http://www.google.com/terms_of_service.html )

- Dasar Privasi Google : Bagaimana cara Google memelihara dan menjaga maklumat  peribadi korang dalam blogger ( http://www.google.com/privacy.html )

- Dasar Kandungan Blogger : Bagaimana Google mempromosikan kebebesan ekspresi dan penerbitan yang bertanggungjawab ( http://www.blogger.com/content.g )

Ketiga-tiga ini sangat penting sebab ianya berkaitan dengan keselamatan privasi korang dan hal-hal yang dipersutujui bersama bagi mengelakkan dari perkara-perkara yang merugikan. Namun, ramai pengguna yang mengabaikan perkara yang penting ni.. haa.. habislah kalau korang abaikan..

Laman polisi, terma dan syarat  ini boleh diakses dengan cara cenggini :
- Buka browser dan kunjung mengunjung kat http://www.blogger.com.
- bila dah buka, scroll skrin ke bahagian paling bawah sehingga korang akan menemui link berikut :
- so klik lah mane2 yang korang nak taw pasal google ni bace leklok kalau tak faham buat2 faham mesti faham punye,, ~ =P



terima kasih comel baca (._.*) blog ni

No comments:

Post a Comment