Keluargaku hartaku..

 
 
Sesuatu yang kita tak sedar, ia sangat berharga . bila kita sorang-sorang,baru kita perasan berharganya ia. Tak lain tak bukan ,keluarga.
Masa duduk dengan keluarga , asyik boring tak habis-habis . nak sangat pergi dari rumah dan rasa tak boleh hidup lagi dalam satu keluarga. tapi nanti bila dah betul-betul terpaksa duduk sorang-sorang,baru tahu betapa ruginya .
ini ramai orang tak sedar dan terlepas pandang . tengah sihat, dia ingat keluarga tak ada apa-apa makna. tapi dah sakit nanti, harap sangat keluarga datang menjenguk. tahu tak? dalam tahun 2006 , lebih 31,300 orang cedera dalam kemalangan jalan raya. itu bermakna, seorang ceera dalam setiap 15 minit! berdasarkan laporan Unescap & Unicef Malaysia Report 2007. Bayangkan mereka ssorang diri terlantar kat katil tapi satu ahli keluarga pun tak datang. Amacam?
Itulah , masa sihat tak perasan pentingnya keluarga. Tapi bila dah tak ada keluarga nanti barulah taw sunyinya dunia ni..Aset kita yang paling berharga adalah keluarga. yang tak ada keluarga binalah keluarga. sebabnya, manusia memang perlu berkeluarga. tengok haiwan , mereka pun ada keluarga. Ada keluarga,maknanya okeylah hidup dia.kalau tak ada mesti pincang.Apa kata jaga keluarga korang sebagaimana keluarga menjaga korang? tak ada maknanya hidup kalau keluarga tak kisah dan korang pun tak kisah dengan keluarga.Mengikut pegawai haiwan di Bukit Melawati , kuala Selangor, kumpulan lotong yang tinggal kat hutan simpan di situ kenal setiap ahli keluarga mereka.Kalau ada seekor aje yang hilang sebab dikebas dek pengunjung,yang lain-lain akan kecih cari. tu lotong. kita sepatutnya lebih-lebih lagilah..
"Aset kita yang paling berharga adalah keluarga"


terima kasih comel baca (._.*) blog ni

No comments:

Post a Comment